A Golf eredeti színe (a csomagtartó alján látható matrica tanúsága szerint) a már többször említett L94A kódú, Inari Silber nevű szín volt. Ezt a színkódot - amint az a Doppel Wobber nevű, zseniális internetes oldalon is látható - épp az 1979. modellévben vezették be.
Az én Golfom MY79-es, amelynek az alábbi különlegességei vannak:
- még kicsi a hátsó lámpája és hagyományos (kerek órás) a műszerfala, de
- már nem krómos a lökhárítója, hanem műanyag (ugyanolyan, mint a nagy hátsólámpásoké)
- belülről állítható, új típusú (fekete, műanyag) visszapillantó tükröt szereltek rá
Vagyis ez egy átmeneti modell a klasszikus krómlökhárítós, kishátsólámpás és a II-es Golfot előkészítő, 1980. augusztustól (MY81) gyártott "facelift" (nagyhátsólámpás, műanyaglökhárítós, újműszerfalas) között.
Az MY79-es modellévű autókat 1978. augusztustól gyártották, így történhetett meg, hogy Julius bácsi, az első tulajdonos (János németországi rokona) 1978. decemberben vette át.
Amennyiben hihetünk a Doppel Wobbernek, a kifutó szérián (MY83-as modellév, azaz az 1982. augusztustól gyártott utolsó nyugatnémet I-es Golfok) már nem alkalmazták az Inari Silber fényezést.
A Silber, mint köztudott, ezüstöt jelent, az Inari pedig egy finnországi tó neve. Igen szép, jól eltalált, visszafogottan elegáns szín volt. Jó ízlése volt Julius bácsinak.