UPDATE!
Köszönet a kiváló fotóért Trabiorrnak!
Trabiorr további képei a találkozóról: itt.
2013. április 6.
A Magyarországi Bogarasok Klubja (MBK) idén Biatorbágyon, az Outlets Centerben rendezte meg hagyományos idénynyitó seregszemléjét, a Bogárrajzást.
Eső nem esett, de a nap sem akart kisütni - ennek ellenére egész sokan részt vettek a rendezvényen. Természetesen a bogarasok voltak óriási többségben, de sikerült találkozni golfos kollégákkal is. Volt alkatrészbörze (főleg Bogarakhoz árultak mindenféle alkatrészt a kilométeróráktól a különféle évjárathoz való kilincsekig), és a Porsche M5 is képviseltette magát, így ismét meg lehetett csodálni az európai és világ Év autóját, a VII-es Golfot, valamint stílszerűen egy új Beetle-t is.
Sajnos jelmezekben, külsőségekben (vaskeresztek, amerre a szem ellát) a náci Németország dominált, holott a Bogárnak csak annyi köze van a Harmadik Birodalomhoz, hogy Hitler "ötlete képezte az eljárás alapját" (Safranek után szabadon), a sorozatgyártás a háború után indult, és a Käfer százszor inkább lett a demokratikus Német Szövetségi Köztársaság, a Bundesrepublik ötvenes-hatvanas évekbeli fellendülésének jelképe, mintsem a szerencsére ekkor már börtönben csücsülő náciké. Nem is beszélve a T1-es Transporterről, a hippibuszról, amely a hatvanas évek szabad nyugati ifjúságának autója - akiknél távolabb talán sem előtte, sem utána nem állt senki az SS-tisztek és gestapósok fekete-szürke, visszataszító világától.
No de a további sopánkodás helyett következzenek inkább a képek...
Ezek mi vagyunk.
Ez a "Rabbit" (valójában egy nagy hátsólámpás I-es Golf) egyenesen Kiskunfélegyházáról érkezett.
Egy nagyon szép - késői - Cabriolet.
Caddy nélkül nincs VW márkatalálkozó!
Az egyik legszebb II-es Golf...
...és egy hasonlóan szép állapotú III-as.
A Bogarak végeláthatatlan sorát kezdjük egy Última Edición Käferrel, 2003-ból. Made in Puebla, Mexico.
Időrendben visszafelé haladva itt egy kilencvenes évekbeli példány, nyilván szintén Közép-Amerikából.
Ő sem oldtimer még. Érzésem szerint szintén késő kilencvenes évekbeli.
A Bogarasok Klubja Herbie-jelmezes Käferje.
Vissza a boldog hetvenes évekbe: egy gyönyörű narancsszínű Käfer Wolfsburgból.
Ő is hasonló korosztály lehet.
Ők szintúgy.
Van itt csomagtér, kérem!
Ő már a régebbiek közül való.
Ő sem csak a törikönyvekből ismeri Konrad Adenauert.
Maga a nyugatnémet gazdasági csoda látható a képen.
A T1-es Transporter. A legenda.
Ez a T2-es büfékocsiként teljesített szolgálatot.
Összkomfortos, körpanorámás T2-es.
A Typ 3-asokról se feledkezzünk meg. A kép előterében egy automataváltós változat látható.
Egy Typ 3-as Variant és az elmaradhatatlan Karmann.
Stuttgarti rendszámmal érkezett ez a II. világháborús Kübelwagen, a volánnál egy SS-jelmezes úrral. Vagy maga Herr Flick volt a Gestapótól?
Így néz ki egy orrmotoros Bogár a 21. századból. A legenda tovább él!