VW Golf 1978

Kedves kis nosztalgiaautóm története. Érdekességek, különlegességek Golf-közelben.

Friss topikok

  • Super aGyuri: !!! www.typ-17.de/product_info.php/info/p18637_Halteklammer-fuer-Radkappe--passend-fuer-Golf-1-2.h... (2014.10.05. 20:44) Felnikupak-rögzítő pöckök itt:
  • Super aGyuri: A tulaj (aki nem én vagyok!) másik projektje. :( De mintha már levette volna a hahu-ról. Reményked... (2014.08.22. 00:30) Legkedvesebb testvérünk
  • Super aGyuri: @okta: Köszönöm szépen!! Képeket a yorgos [kukac] freemail.hu címre küldj, kérlek! Fel fogom tölte... (2013.09.22. 09:49) Golf találkozó 2012 - új kép
  • Super aGyuri: Szia Ákos! Igen!!! Átment! ;) Szabin vagyok, most nem tudsz elérni, mert ki van kapcsolva a mobilo... (2013.07.19. 11:04) Vizsgadrukk...
  • Super aGyuri: Szia Laci! Úgy csináltam, hogy először az egészet lefújtam matt fekete festékkel és utána a betűk... (2013.07.09. 21:49) Das Auto.

Linkblog

Golf találkozó, Hungaroring, 2014

2014.09.28. 22:15 Super aGyuri

2014. szeptember 27.

Idén ősszel is megrendezésre került a már hagyományosnak mondható VW Golf-találkozó a Hungaroringen, amely ez alkalommal elvileg a Golf 40. születésnapjáról szólt - ehhez képest csalódásként éltem meg, hogy a gyári múzeum Golfjait nem sikerült elhozni egy kis bemutatóra.

Hiányzott a tavalyi szépségdíj-nyertes Cseke Zoli-féle zöld OT-s Golf és a szintén OT-s rendszámú piros GLD is.

Ott voltunk viszont mi és még sokan mások, jó volt a társaság és a hangulat, szóval az élmény összességében még mindig nagyon pozitív.

110.jpg

Fél kilenc körül érkeztem meg a színhelyre, és bár a szervezők teljesen másfelé irányítottak volna, a Typ 17 klub vezetője, Gábor javaslatára felülbíráltam őket és beálltam az Mk1-esek közé. 

látkép.jpg

Most pedig nézzük a "felhozatalt", persze idén is a teljesség igénye nélkül.

002 (Örökös István).jpg

Kezdjük rögtön egy kedves ismerőssel, Istvánnal, akitől a rádiót kaptam. Az ő Inari Silber színű autója több szempontból is érdekes. Nem, nem az ültetés és a nagy fekete felnik miatt - akik rendszeresen olvassák a blogot, tudják, hogy engem az ilyesmi nem érdekel. Izgalmas viszont a lökhárító, amely teljesen saját kezű felújítás, és nagyon szépen sikerült (István a szürke színt választotta - engem is elbizonytalanítva kicsit, hogy jó ötlet volt-e a feketére fújás). A másik érdekesség, hogy jelenleg egy "kis" (azaz nagylámpáshoz való) műszerfal van benne, mert a "csöcsös" (azaz a kislámpáshoz való) István autójában is ugyanúgy repedezett volt, mint az enyémben. A belső tér egyébként gyönyörű zöld színű - hasonló, mint Tibor autójában, amelyet a tavaszi Rajzás alkalmából mutattam be itt a blogon.

GTI (OT).jpg

István mellett közvetlenül a mostani találkozó egyetlen OT-s Golf I-ese foglalt helyet, egészen friss muzeális rendszámmal. Ez egy eredeti GTI, nagyon szépen megőrzött állapotban. A vezetőülés kárpitja kicsit eltér a többitől, ezt az apróságot leszámítva azonban makulátlan az autó. Gratulálok a tulajdonosának!

GTI.jpg

Ha már GTI, akkor nézzünk egy csodálatos állapotú, Inari Silber színű duplalámpás változatot is. Lenyűgöző az autó - fél füllel elcsípve egy beszélgetést mintha azt hallottam volna, hogy nemrég készült el a teljes felújítása.

004.jpg

GTI után jöjjön egy GLS, mégpedig az enyémmel azonos évjárat (1978, a lökhárítók alapján szintén MY79). Ez egy 1,3-as motorral szerelt változat, ennek megfelelően kézi váltós. Ezt leszámítva a felszereltsége ugyanaz, mint az enyémé, szintén barna belsővel. Az autó tulajdonosa, akivel sikerült pár szót váltanom, a műszerfal repedezettségét barna bőrbevonattal oldotta meg, de nem tökéletesen elégedett az eredménnyel. A valódi megoldást tehát még mindig nem ismerjük... szinte hihetetlen, hogy a repedt műszerfalak felújításának nem alakult ki valami bevett módja. 

005.jpg

Ez az autó az általam nagyon kedvelt "semmi különös" kategória: egy egészségben, szépen megöregedett nagy hátsólámpás I-es, amelyben közel háromszázezer kilométer van, de kiváló állapotnak örvend, és láthatóan napi használatban van. Egy idősebb házaspár érkezett vele.

007.jpg

Itt egy újabb GTI - sajnos nem tudtam eldönteni, hogy valódi vagy replika, mindenesetre a képen sajnos nem jön át (a telefonom és a felhők miatt), hogy milyen szép GTI-piros színe van. Kész vagyok még az óriási alufelniket és az optikai tuningos körökben obligátnak számító ültetést is megbocsátani, annyira szép!

008.jpg

Ha már optikai tuning, akkor jöjjön egy olyan autó, amelynek tulajdonosa elment a végsőkig a számomra még elviselhető átalakításban, de szerencsére a határt nem lépte túl. Így elérte, hogy az autója messziről felismerhetően egyedi és különleges, amelynek láttán még a hozzám hasonló eredetiségmániás őrültek is elismerésüket fejezik ki.

009.jpg

Szerencsére ennek a gyönyörűséges, 1976-os évjáratú sötétkék Golfnak a tulajdonosa is súlyosan eredetiségmániás, amit a szélvédőhöz kirakott különféle dokumentumok is bizonyítanak. Nem tudtam eldönteni, hogy a tulajdonos (és maga az autó) német-e vagy magyar, ugyanis hátul magyarországi rendszám volt rajta. A kocsi mindenesetre lenyűgözően szép. Megkockáztatom, hogy Cseke Zoli autójának távollétében idén ez volt a legszebb krómlökhárítós I-es Golf a paddockban.

Sportkocsi.jpg

 Nem, ez nem Golf Mk1. Ez egy egyedi gyártású, 500 lóerős szupersportkocsi, amelyet a Volkswagen a Gran Turismo című számítógépes játék aktuális verziójához tervezett, de úgy megtetszett a főnököknek, hogy egyetlen példányban a való életben is legyártották. Az Audi R8-assal való hasonlóság nem a véletlen műve, sorozatgyártási tervekről azonban egyelőre nincs szó.

Tombola 2012.jpg

Tombola 2013.jpg

Tombola 2014.jpg

Az egyik boxban (amit nem vagyok hajlandó ksz-szel írni!) ott sorakoztak a Golf-találkozók tombolaautói: a 2012-es rendezvényen kisorsolt ezüstszürke Golf I, a tavalyi Golf II és az idei Golf III. Utóbbi a hivatalos információ szerint nem más, mint "Kovács úr élete második autója" a közismert kora-kilencvenes évekbeli reklámból. Ha igaz, mindössze 127000 km van benne, amelyből ráadásul 100000 az elmúlt három évben került bele. Az állapota ennek megfelelően kifogástalan - ezúton gratulálok hozzá a boldog nyertesnek. 

114.jpg

Természetesen idén sem maradhatott el a hungaroringi felvonulás, amely után még készítettem néhány képet Golfiról, majd - mivel feleségem riasztott, hogy a nagyobbik lányunk sajnos belázasodott - eléggé el nem ítélhető módon elhagytam a helyszínt.

113.jpg

112.jpg

A legszebb fotókat persze idén sem én készítettem, hanem egyik klubtagunk, Ákos:

Golf 140928 Golf találkozó 1.jpg

Golf 140928 Golf találkozó 2.jpg

Nagyon szépen köszönöm ezt a két csodás képet!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://golf1978.blog.hu/api/trackback/id/tr486739979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása