VW Golf 1978

Kedves kis nosztalgiaautóm története. Érdekességek, különlegességek Golf-közelben.

Friss topikok

  • Super aGyuri: !!! www.typ-17.de/product_info.php/info/p18637_Halteklammer-fuer-Radkappe--passend-fuer-Golf-1-2.h... (2014.10.05. 20:44) Felnikupak-rögzítő pöckök itt:
  • Super aGyuri: A tulaj (aki nem én vagyok!) másik projektje. :( De mintha már levette volna a hahu-ról. Reményked... (2014.08.22. 00:30) Legkedvesebb testvérünk
  • Super aGyuri: @okta: Köszönöm szépen!! Képeket a yorgos [kukac] freemail.hu címre küldj, kérlek! Fel fogom tölte... (2013.09.22. 09:49) Golf találkozó 2012 - új kép
  • Super aGyuri: Szia Ákos! Igen!!! Átment! ;) Szabin vagyok, most nem tudsz elérni, mert ki van kapcsolva a mobilo... (2013.07.19. 11:04) Vizsgadrukk...
  • Super aGyuri: Szia Laci! Úgy csináltam, hogy először az egészet lefújtam matt fekete festékkel és utána a betűk... (2013.07.09. 21:49) Das Auto.

Linkblog

A nagy műszerfalcsere

2017.04.10. 11:20 Super aGyuri

2017. március 14.

Őszinte leszek. A Golf az utóbbi két évben több bosszúságot okozott, mint örömet. Az indítási problémák után jött az üzemanyag elfolyása telitanknál, majd az egészet súlyosbította a lefulladás. Utóbbit az alapjárati szelep cseréje és a karburátor UV-s tisztítása megoldotta talán. A folyással nem foglalkoztam - egyelőre úgy hárítom el a problémát, hogy nem tankolom tele az autót. Az viszont, hogy néhány nap állás után nem indul a kocsi, az őrületbe kerget. 

Na ennyit bevezetőnek. Innen jönnek a pozitív dolgok. Még valamikor tavaly vettem egy bontott barna műszerfalat.

golf_161101_uj_muszerfal.jpg

Jó állapotú, de kicsit el van vetemedve és kegyetlen dohszaga volt, egy vízivárosi pincébe kellett lemásznom érte, és azt hiszem, nem kell mondanom, miről kapta a nevét Víziváros. De ami a legfontosabb: nincs megrepedve, egyáltalán, még kicsit sem. Persze ez nem a puha, szivacsos belsejű ("habosított") változat, amilyen gyárilag járt az autóhoz, hanem a keményebb verzió, de azt leszámítva, hogy a hangszóró picit másképp néz ki, lényeges különbség nincsen. Szóval megvettem, azzal, hogy ha kitavaszodik, beállok a kocsival az irodai garázsba és egy nyugodt szombati napon, amikor a család is nélkülözni tudja a jelenlétemet, egy-két óra munkával kicserélem. Nem lehet akkora ördöngösség.

Két dolgot nem kalkuláltam csak bele: az egyik, hogy az autó nem fog beindulni. Nem nehezen, mint eddig, hanem egyáltalán. Közel két órám ment el vele, már mindent megpróbáltam, de semmi. A másik, hogy a műszerfalcsere kétemberes feladat. Lehetetlen egyedül megcsinálni. A régi műszerfalat még csak-csak sikerült kioperálni (bár a csavarok elhelyezkedése miatt a végén az anyósülésre már fejjel lefelé másztam be, a lábaim az égbe kalimpáltak), de a pincenedvességtől kellőképp eldeformálódott újat úgy beilleszteni, hogy alul is és felül is illeszkedjen, a patentekbe is bepattanjon és a csavarok is beilleszthetők legyenek, hát sajnos nem sikerült.

Nincs más hátra: segítséget kell kérni. Szerencsére az egyik barátom, akit úgy ismertem meg, hogy ő vette meg azt a Fiat 133-ast, amit korábban majdnem én, és a neten keresztül felvettük egymással a kapcsolatot, a Golfhoz is ért, sőt ő maga is "golfozik", jelenleg a használós-munkábajárós autója is egy I-es Golf. Megbeszéltük, hogy március 14-én kedden reggel 7-kor találkozunk a mélygarázsban, ahol az enyém áll, hónapok óta mozdulatlanul, és segít berakni az új Armaturenbrettet, de ha már ott van, megnézi ezt az indítási dolgot is.

golf_20170314_lacival.jpg

(A képen Laci látható, munka közben - a háttérben lilásfekete színű dízes I-ese)

Némi reszelgetés és a konzol finom hajlítgatása után végül csodák csodájára sikerült a művelet. Mentségem, hogy ketten is nehezen birkóztunk meg a behelyezés fizikai részével, épp az említett deformáció miatt. (A vizesedés miatt aggódóknak mondom: az irodában jó időben az erkélyen napokat szárítottam a műszerfalat, szerencsére a szag is elmúlt teljesen.)

golf_20170316_muszerfal.jpg

Amint látható, gyönyörűen a helyére került végül a műszerfal és minden egyéb tartozék, többek között a facebookos Mk1-csoport egyik tagjától vásárolt barna középkonzol is, amely kiváló állapotban van és (főleg!) nincs átfúrva. Mivel a fotó a garázsban készült, borzalmas fényviszonyok közepette, talán kevésbé látszik, hogy a középkonzol jobb oldali lyukában van a gyári VDO óra (mármint időmutató, hagyományos óra), amelyet a műszerfal cseréjének és a vezetékek elrendezésének köszönhetően sikerült is Lacinak bekötnie, és döbbenten tapasztaltuk, hogy bár úgy vettem, hogy az eladó nem tudta megmondani, hogy működik-e, kifogástalanul üzemel (már ha nem veszem le az akkuról a sarut).

No de történt egy ennél is sokkal lényegesebb dolog, mert ez itt eddig alapvetően mind "esztétika" volt, ettől még az autó mozdulatlanul állt volna tovább az idők végeztéig, vagy amíg ki nem utálnak minket a garázsból. Csakhogy Laci fejébe vette, hogy az indítási bajt is orvosolja. Ő is megpróbált mindent, a karburátorba csöppentett benzin ősi trükkjét is bevetve, de semmi. Mi lehet a gond? Nincs benzin a rendszerben. Tankoltál? Tankoltam. Öt liternek minimum kell lenni benne, mivel azon a bizonyos eredménytelen szombaton kannából is utántöltöttem. 

Akkor nézzük... - mondja Laci, és ezután olyan dolog történt, ami évek óta soha. Pedig jártam szakszervizben a kocsival és volt több ismerős szerelőnél is. Mindenki azt válaszolta, amikor kérdeztem, hogy miért indul ilyen nehezen, hogy "ez ilyen", "gyakrabban kell beindítani". Közben már beépítettem egy visszafolyásgátló szelepet is az üzemanyagszűrő elé, sőt már megvettem az új AC pumpát is. Erre Laci leszedi azt a kis csődarabot, amelyik a pumpába csatlakozik, belefúj egyet és megállapítja: ez a cső bizony levegőzik. Ezek után felgyorsulnak az események: átslattyogok a közeli TLX-hez, veszek egy méter benzincsövet fillérekért, hazafelé veszek kólát és szendvicset a reggel óta szomjazó-éhezőknek (vezetés előtt nem sörözünk!), Laci kicseréli a csövet, és... és... az autó kb. a második indítózásra beindul, mint a kisangyal. És azóta is remekül működik.

Úgyhogy - Laci zsenialitásának és kitartásának hála - felkészülten várjuk az idei találkozós szezont!

UPDATE: 2017.április 8.

Azóta többször is megjárattam a Golfot. Legutóbb múlt szombaton (április 8-án), amikor készítettem egy kis fotósorozatot is a Porsche Buda használtautó-szalonjának bejáratánál. (Természetesen a Golf nem eladó!)

golf_20170408_porsche_buda_4.jpg

golf_20170408_porsche_buda_5.jpg

golf_20170408_porsche_buda_2.jpg

golf_20170408_porsche_buda_3.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://golf1978.blog.hu/api/trackback/id/tr6012414139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása