2006. június 1.
Az átíratás kész kálvária, mert az eredetvizsgáról kiadott igazolás szerint a tényleges műszaki állapot (kéziváltó) a nyilvántartási adatokkal (automata) nem egyezik. Szóbeli ígéretet teszek az automata váltó visszaépítésére.
Ezután azért nem sikerül az átírás, mert a kocsi "zárolva" van. Ennek az az oka, hogy átépítési engedéllyel lett forgalomba helyezve, mint tudjuk, egy 1977-es évjáratú Golf L papírjaival (alváz- és motorcserével). Pár gombnyomás az okmányirodában a számítógépen: "zárolás feloldva", és máris minden rendben.
Van egy 1977-es Golf L-esem, amely persze egy 1978-as Golf GLS.
A váltó még aznap elkerül egy amerikaiautó- és automataváltó-szerelő mesterhez Csepelre, felújításra.
(Másnap, mosás után hazafelé menet, elreped az egyik vízcső, elfolyik a hűtővíz, de ez belefér...) :)