VW Golf 1978

Kedves kis nosztalgiaautóm története. Érdekességek, különlegességek Golf-közelben.

Friss topikok

  • Super aGyuri: !!! www.typ-17.de/product_info.php/info/p18637_Halteklammer-fuer-Radkappe--passend-fuer-Golf-1-2.h... (2014.10.05. 20:44) Felnikupak-rögzítő pöckök itt:
  • Super aGyuri: A tulaj (aki nem én vagyok!) másik projektje. :( De mintha már levette volna a hahu-ról. Reményked... (2014.08.22. 00:30) Legkedvesebb testvérünk
  • Super aGyuri: @okta: Köszönöm szépen!! Képeket a yorgos [kukac] freemail.hu címre küldj, kérlek! Fel fogom tölte... (2013.09.22. 09:49) Golf találkozó 2012 - új kép
  • Super aGyuri: Szia Ákos! Igen!!! Átment! ;) Szabin vagyok, most nem tudsz elérni, mert ki van kapcsolva a mobilo... (2013.07.19. 11:04) Vizsgadrukk...
  • Super aGyuri: Szia Laci! Úgy csináltam, hogy először az egészet lefújtam matt fekete festékkel és utána a betűk... (2013.07.09. 21:49) Das Auto.

Linkblog

Az előző témáról bővebben... KÖZKÍVÁNATRA!

2011.05.16. 21:08 Super aGyuri

Előző bejegyzésemhez érkezett egy komment, melynek küldője kicsit bővebb leírást kérne a körülményekről.

Most úgy néz ki, hogy két lépcsőben haladunk. Egyrészt az autó műszaki rendbetétele, ami néhány kisebb akut hiba elhárításán túl (pl. megint csöpög a benzin egy helyen, ahova nem fértem múltkor hozzá) mondjuk egy 100.000 km-es "nagyszerviznek" felel meg (futóműbeállítás, porvédő gumik cseréje, olaj- és szűrőcsere, ékszíj- és vezérműszíj-csere).

Ami az OT-t illeti, ahhoz azért komolyabb (illetve: drágább) beavatkozások szükségesek. Nem annyira műszaki, hanem inkább esztétikai okokból (lásd az előző bejegyzéshez feltöltött fotókat).

Néhányat kiemelve ezek közül:

- küszöbök javítása, fényezése
- korábbi fényezés után keletkezett apróbb hibák (A-oszlopon pici rozsdásodás, illetve a már említett felpattogzás a gépháztetőn) javítása
-a külső fényezés által nem megoldott problémák orvoslása (pl. első köténylemez, csomagtartó-perem stb. belső fényezése)
- bizonyos szerkezeti elemek (pl. hátsó híd, futómű-alkatrészek) rozsdátlanítása és festése
- a motortér esztétikai feljavítása

Emellett pedig a fék, futómű és a kipufogó teljes felújítása (ahol ez már nem lehetséges, az alkatrészek cseréje).

Így már masszívan hétszámjegyű lesz (a 2006 óta eszközölt kiadásokkal együtt) a költség, de ahogy olvasgatom a veterános újságok beszámolóit autók rendbetételéről, úgy tűnik, ez másképp nem megy, kivéve ha valakinek olyan őrületes szerencséje van, hogy egy szépen konzervált, kevés kilométeres kocsit tud viszonylag olcsón megcsípni (ami itthon főleg keleti típusokból lehetséges).

Persze mindig ott motoszkál bennem, hogy ilyen erővel nem lett volna jobb várni, rakosgatni még a pénzt évekig, és a mobile.de-ről venni 4-5 ezer euróért egy tökéletes állapotú Golfot, de két dologgal vigasztalom magam:

1., 100 %, hogy arra is kellene költeni (és nem csak a forgalomba helyezés költségeire gondolok);

2., Az apránkénti építkezés - köztük néhány apróbb dolog sk. javításának - öröme teljesen kimaradt volna.

Úgyhogy nem bántam meg, nem adtam fel. Golfi élt, él és élni fog! :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://golf1978.blog.hu/api/trackback/id/tr642909388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gerhard 2011.05.17. 19:14:16

Természetes, hogy szívesen olvasgatok a témáról, hiszen én is egy egyest tartok hobbiautónak. az elmúlt 3 évben az enyém sajnos önerejéből nem ment, egy lakatoláson és fényezésen vagyunk túl. Került alá új futómű és fék, és most már tényleg csak apróságokon múlik, hogy az egyötös dízel a nagylámpás kasztniban újra mosolyt csaljon az arcomra. Mindenképp olcsó autót akartam felújítani, tudtam, hogy buktatók és rossz választások sora vár rám. most már tudom, ki dolgozik szépen, tudom, minek mi az ára, és talán a következő autó nem lesz ennyire körülményes, költséges, valamint biztosan én is többet fogok hozzányúlni a saját kezemmel. Ki tudja, talán egy caddy, vagy egy igazi GTI, esetleg egy k70 jön, még nem tudom.
Köszönöm a leírtakat, sok sikert kívánok az OT-vizsgához vezető úton!

Super aGyuri 2011.05.17. 20:47:57

Én köszönöm, hogy olvasod a blogot és megosztod tapasztalataidat, véleményed! Hasonló sikereket kívánok én is!
Jó lenne látni képeket a Te autódról is - ezek szerint szépen alakul már! Nincs kedved indítani egy blogot, vagy küldeni róla privátban?
A K70-et ne is emlegesd... az álmom... 5 éve volt egy egész szép állapotú fekete a hasznaltauto.hu-n, de a magyarorszag.hu rendszámnyilvántartója szerint egy világoskék Transporternek kellett volna lennie :) [Ennek ellenére sajnálom, hogy nem néztem meg...]

Gerhard 2011.05.21. 09:01:47

Szívesen küldök, jövő héten kicsit jobban ráérek, akkor nézek valamit. az automata váltódról eszembe jutott egy másik autó. 1.1-es automata, és ennyire szépen megmaradt egyest még nem láttam élőben, mint azt. ez volt pár éve, azóta természetesen megtörték, lelakták és rohad. a műszerfalon még az automata váltóhoz tartozó biztonsági figyelmeztetés-matrica sem volt megkopva.... sajnálom, ha egy ígéretes autó rossz kezekbe kerül, de hála az égnek sokan vagyunk fanatikusok, akik szeretnének megmenteni valamit a múltból. szép hobbi ez, beleszerettem.

Gerhard 2011.05.23. 19:12:26

indafotóra feltettem pár képet, lakatolás, fényezés után, összerakás közben. a caddy pedig sajnos csak donornak volt jó, annyira el volt rohadva, viszont egyszer lesz egy gyönyörű állapotúm :D

indafoto.hu/gerhardt

itt vannak a képek. a bmw felnik csak az udvarban tologatásra kerültek fel, de annyira megtetszettek, hogy felújítva, jó gumival maradnak

Super aGyuri 2011.05.23. 22:35:08

Szépen alakul! Jó tudni, hogy vagyunk egy páran Golf-őrültek... ;)

A Caddyért nagy kár :(
Egy jugó gyártásút kéne megcsípni valahogy. Vagy csak ott gyártották? (Szarajevóban a TAS-nál, lásd korábbi bejegyzésem)

Gerhard 2011.05.28. 13:03:39

hogy őszinte legyek, nem sokat tudok az egyes caddyről, csak csodálom őket. meg szomorú szívvel szétbontottam egyet... kissé megevett a méreg, amikor láttam, hogy ilyen szép benzines golfot találtál tőlem néhány kilóméterre :D Sokat megnéztünk, benzinest szerettem volna, jó állapotban, 3 ajtóval és napfénytetővel, de végül egy felújítandó 5 ajtós 1.5 D lett a 18. szülinapi ajándékom. 3 éve készül, mert nem bír gyorsabb tempót a pénztárca....
süti beállítások módosítása