VW Golf 1978

Kedves kis nosztalgiaautóm története. Érdekességek, különlegességek Golf-közelben.

Friss topikok

  • Super aGyuri: !!! www.typ-17.de/product_info.php/info/p18637_Halteklammer-fuer-Radkappe--passend-fuer-Golf-1-2.h... (2014.10.05. 20:44) Felnikupak-rögzítő pöckök itt:
  • Super aGyuri: A tulaj (aki nem én vagyok!) másik projektje. :( De mintha már levette volna a hahu-ról. Reményked... (2014.08.22. 00:30) Legkedvesebb testvérünk
  • Super aGyuri: @okta: Köszönöm szépen!! Képeket a yorgos [kukac] freemail.hu címre küldj, kérlek! Fel fogom tölte... (2013.09.22. 09:49) Golf találkozó 2012 - új kép
  • Super aGyuri: Szia Ákos! Igen!!! Átment! ;) Szabin vagyok, most nem tudsz elérni, mert ki van kapcsolva a mobilo... (2013.07.19. 11:04) Vizsgadrukk...
  • Super aGyuri: Szia Laci! Úgy csináltam, hogy először az egészet lefújtam matt fekete festékkel és utána a betűk... (2013.07.09. 21:49) Das Auto.

Linkblog

Generációk

2010.10.31. 00:14 Super aGyuri

2010. október 30.

Blogunk régi olvasói tudják: ha kisüt a Nap, Golfi mindig kedvet kap egy kis kirándulásra. Ma úgy döntött, fürdőzik egyet, és a Gellért Szálló felé vette az irányt.
(Jobban tette volna, ha egy jó kis kézi autómosó után néz, de hát egy korábbi bejegyzéshez érkezett komment óta e tekintetben eléggé el van bizonytalanodva).

A kis utazás mindenesetre nem csak hangulatosra sikeredett, hanem új barátra is lelt pici autónk, egy nála 32 évvel fiatalabb Golf Variant személyében.

Munkatársunk fültanúja volt ismerkedő beszélgetésüknek:

- Szervusz fiam, én egy 32 éves I-es Golf vagyok!
- Tiszteletem, én pedig egy 2010-es évjáratú Variant.
- Nagyon örvendek. Mi az, hogy Variant?
- Nem tetszik emlékezni? A Volkswagennél 1962 óta így nevezik a kombikat. Amikor a bácsinak születni tetszett...
- Ne hülyéskedj, fiam, tegezz vissza nyugodtan! Ez nem csendőrpertu...
- Tehát amikor megszülettél, akkor is volt gyártásban VW kombi, a Passat Variant.
- Na jó, de belőlünk csak három- és ötajtós változat készült...
- Így igaz. Nálunk, Golfoknál csak a III. generációval érkezett a "puttonyos" verzió. Neked milyen motorod van?
- Ezerötszáz köbcentis benzines. Hát Neked?
- 1.4-es benzines, 122 lóerős.
- Ne viccelj velem, öreg vagyok én már a mesékhez.
- Ó, én a gyengébbik 1.4-es TSI vagyok. Van belőlünk 160 lóerős is. Tetszik tudni... izé, tudod, hengerenkénti befecskendezéses turbófeltöltősök vagyunk.
- A kutyafáját, mennyit fejlődtünk. Én viszont egy háromfokozatos automata váltóval boldogítom tulajdonosomat. 1978-ban ez igen nagy szó volt ebben a kategóriában...
- Amit ugye épp a bácsi... izé miattad ma már Golf-kategóriának neveznek. De ha már a váltónál tartunk, az enyém egy hétfokozatú duplakuplungos automata, tiptronic funkcióval. Úgy hívják, DSG.
- Hétfokozatú, duplakuplungos... ennyire szenilisnek nézek én ki, hogy ilyenekkel akarsz megetetni? 

Hát, valahogy így zajlott a diskurzus az öreg szkeptikus és az ifjú titán között. Persze a közös fotózást sem lehetett kihagyni. Mintha Dávid és Góliát állt volna egymás mögött...

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://golf1978.blog.hu/api/trackback/id/tr382410803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lacko21 2010.11.04. 14:46:29

Szia!

Egy VW golf 1 GLS tulajdonosa vagyok. 1980-as évjárat, még az utolsó kislámpás szériából való.
Az autó jelenleg felújításban van, jövő tavasszal akarom veterán vizsgára vinni.
Tapasztalatokat, követelményeket bármit ezzel kapcsolatban tudsz nekem mondani?
A kocsid fényezése ha jól látom a képeken, akkor metál? (Gyári színskálán, ha jól tudom nem volt egyáltalán metál fény, ez a módosítás belefér az OT rendszámba?)

Amúgy gyönyörű az autód.

Üdv:

D. László

Super aGyuri 2010.11.04. 14:54:52

Szia Laci!

Köszönöm szépen!
A színe eredetileg is metál (Inari Silber). A gyári színkódokat itt találod:

www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_56_VW-Golf-Lacke.html

Az 1980-as évjáratnál már hat metálszín szerepel a táblázatban (azúrkék, Indiana vörös, Inari ezüst, Canyon barna, Onyx zöld és gyémántezüst).

Az én autóm sajnos a belső tere (elsősorban a műszerfal repedezettsége) és a lökhárítók kopottsága miatt szerintem nem OT-érett, legalábbis ismerve néhány esetet, pl. az index fórumról Derekbell néven ismert kommentelő gyönyörű állapotú Roverjének az elkaszálását, és meg sem merem próbálni.

A követelményeket tehát csak messziről, az internetről ismerem és nem saját tapasztalataim alapján:
www.mavamsz.hu/muzealis_minosites/659/muzealis_minosites_szabalyzata

Érdemes az forum.index.hu Veterán autó-motor topikjában az 504Laci nevű felhasználóval a kapcsolatot felvenni, ő profi restaurátor és szerintem minősítő is. Biztos rengeteg hasznos infót tud mondani.

Az OT-vizsga tudomásom szerinti egyetlen érdemleges következménye a gépjárműadó alóli mentesség (ami anyagilag elhanyagolható). Szerintem inkább a presztízs miatt fontos. Én büszke lennék rá, ha ilyen rendszám lenne az enyémen, mert úgy érezném, része vagyok az emberiség műszaki örökségének. De sokan feleslegesnek tartják.

Mindenesetre sok sikert kívánok - még nem láttam OT-s Golfot, fantasztikus lenne, ha a Tiéd lenne az első!

(Ha tudnál küldeni fotót a kocsiról, nagyon megköszönném!)

Barátsággal,

Gyuri

lacko21 2010.12.27. 14:53:31

Szia!

Az autó jelenleg teljesen darabokban van.
Fényezése csak jövőre lesz esedékes. Remélem, hogy április-május körül elkészül az autó.

Ilyen állapotban egyenlőre nem akarok képet küldeni róla.
Ami eddig elkészült.
Motorja, ez fel lett újítva
Futómű hamarosan kész

Belsejéből az üléseket újra kell tömni szivaccsal, és a műszerfal kirepedéseit kell még valahogy kezelni, orvosolni.

Neked nem maradtak alkatrészeid, amire már nincs szükséged?

Végezetül kellemes ünnepeket kívánok!

Üdv:

Laci

Super aGyuri 2010.12.27. 14:57:33

@lacko21: Szia Laci!
Neked is Kellemes Ünnepeket!

Sajnos nincs felesleges alkatrészem, mert a költözéskor mindent kidobtam, ami nem kellett (de általában rossz állapotúak voltak, úgyhogy nem sokra mentél volna velük).

Ha a műszerfalrepedések ügyében van valami jó ötleted, légy szí' írd meg, mert azzal én is szenvedek. Az Autópiacban volt régebben egy cikk egy cégről, aki ilyennel foglalkozik, de sajnos elkevertem valamerre, pedig viszonylag olcsón (30-40 e Ft körül) nagyon szépen rendbe hozták valami 3M gyártmányú anyaggal.

Üdv,

Gyuri
süti beállítások módosítása