VW Golf 1978

Kedves kis nosztalgiaautóm története. Érdekességek, különlegességek Golf-közelben.

Friss topikok

  • Super aGyuri: !!! www.typ-17.de/product_info.php/info/p18637_Halteklammer-fuer-Radkappe--passend-fuer-Golf-1-2.h... (2014.10.05. 20:44) Felnikupak-rögzítő pöckök itt:
  • Super aGyuri: A tulaj (aki nem én vagyok!) másik projektje. :( De mintha már levette volna a hahu-ról. Reményked... (2014.08.22. 00:30) Legkedvesebb testvérünk
  • Super aGyuri: @okta: Köszönöm szépen!! Képeket a yorgos [kukac] freemail.hu címre küldj, kérlek! Fel fogom tölte... (2013.09.22. 09:49) Golf találkozó 2012 - új kép
  • Super aGyuri: Szia Ákos! Igen!!! Átment! ;) Szabin vagyok, most nem tudsz elérni, mert ki van kapcsolva a mobilo... (2013.07.19. 11:04) Vizsgadrukk...
  • Super aGyuri: Szia Laci! Úgy csináltam, hogy először az egészet lefújtam matt fekete festékkel és utána a betűk... (2013.07.09. 21:49) Das Auto.

Linkblog

Golf találkozó, Hungaroring, 2012

2012.10.14. 13:11 Super aGyuri

2012. október 13.

A Volkswagen magyarországi márkaképviselete a Golf VII bemutatása alkalmából minden eddiginél nagyobb szabású rendezvénnyel kedveskedett a Golfok hazai rajongóinak, a Bogarasok Klubja és a VW Depo segítségével. Megszervezték – őszintén mondom: kiválóan, professzionális módon – az első magyar hivatalos Golf-találkozót, mégpedig a Hungaroringen.

Szerénységemnek volt alkalma egy szponzor jóvoltából már háromszor is a Paddock Clubba (is) érvényes jeggyel ellátogatni a Magyar Nagydíjra, így döbbenetes volt látni, mekkora a különbség a forma 1-re felcicomázott pálya és kiszolgáló létesítmények és azok csupasz, való állapota között. Emellett még két körülmény árnyékolta csöppet szombati örömömet: előző nap Bukarestben egy konferencián egy cseh kollégától sikerült elkapnom az influenzát; arról pedig visszafelé értesültem, hogy az M3-ason már Mogyoródig is fizetni kellett volna az autópálya használatáért. Tartok hát tőle, sokba fog kerülni ez a kis happening, de annyi baj legyen, még így is megérte.

A Paddock részen 260 különféle Golf volt kiállítva, köztük e blog tárgya, a kis Dombóvári Golfi (a vezetéknév kizárólag a származási helyet jelöli, nem a médiából jól ismert családnevet). Kiváló programok és látványosságok egész sora kápráztatta a nézőket, melyek moderátora a mindig slágfertig KAP, azaz Kovács András Péter (történetesen régi kedves ismerősöm) volt. Az esemény a kiállított Golfok hungaroringi tiszteletkörével zárult.

Most következzenek a képek. Előrebocsátom, hogy jómagam nem vagyok híve a különféle optikai tuningoknak, így aki ültetett, pimpelt Golf I-esekre vágyik, csalódni fog. Igyekeztem a gyári (közeli) állapotúakat lefotózni. Egyetlen kérdésben voltam hajlandó a kompromisszumra, ez pedig a felni (sajnos eredeti gyári lemezfelnis Golf rajtunk kívül talán csak három volt, viszont az egyik – a személyes kedvencem, egy tökéletes állapotú piros GLD – már OT-s rendszámmal büszkélkedhet).

Először pár "tájkép"

Golf 121013 találkozó 01.jpg

Golf 121013 találkozó 02.jpg

Golf 121013 találkozó 03.jpg


Most mi jövünk!

Golf 121013 találkozó 11.jpg

Golf 121013 találkozó 14.jpg

Golf 121013 találkozó 15.jpg

Golf 121013 találkozó 13.jpg

Az ablakban ott volt az eredeti német forgalmi és a kezelési kézikönyvet tartalmazó mappa!

Kedvenc Golfjaim:

Golf 121013 találkozó g1 1.jpg

Mintha mi lennénk, csak már nagy hátsólámpával. Kívül-belül gyönyörű példány, 265000 km-rel! Ahogy kell.

Golf 121013 találkozó g1 3.jpg

Ez is szép darab volt, egy korábbi (króm lökhárítós, MY75-78 közötti) GLS.

Golf 121013 találkozó g1 4.jpg

Ő állt mellettünk.

Golf 121013 találkozó g1 5.jpg

Az ilyen Golfra mondják, hogy "semmi különös". Alig fotózták. Nekem az egyik kedvencem volt!

Golf 121013 találkozó g1 6.jpg

Ez a Golf az optikai tuning számomra még éppen elfogadható szintjén állt. Új műszerfal krómlökössel. Megbocsátjuk. A felnik ellenére is. :)

Golf 121013 találkozó g1 7.jpg

Golf 121013 találkozó g1 8.jpg

Egy gyönyörű GTI.

Golf 121013 találkozó g1 ot1.jpg

Ez pedig a már említett OT-rendszámos csoda. Minden porcikájában perfekt!

Golf 121013 találkozó g1 cab1.jpg

Az ifjabbik Brinkmann doktor is tiszteletét tette :)

Golf 121013 találkozó g1 tomb1.jpg

Golf 121013 találkozó g1 tomb3.jpg

A tombola főnyereménye: egy Royal kivitelű, utolsó(közeli) szériás nagylámpás Mk1. A szerencsés nyertes egy fóti illetőségű fiatalember lett, így a Golfnak nem kellett sokat utaznia új otthonáig. Szeretettel gratulálunk!

Golf 121013 találkozó g2 1.jpg

Volt nagyon szép II-es...

Golf 121013 találkozó g3 1.jpg

...és gondosan ápolt III-as is.

Veterán Volkswagenek

Golf 121013 találkozó v4.jpg

Karmann Ghia.

Golf 121013 találkozó v5.jpg

Typ3 és Kübelwagen.

Golf 121013 találkozó v6.jpg

A legcsodálatosabb Bogár (a panoráma szélvédős 1303) és közvetlen elődje (1302), a hetvenes évek elejéről.

Golf 121013 találkozó v7.jpg

Két nagyon régi Bogár Gonda Gábor gyűjteményéből. A jobboldali 1952-es évjáratú!

Golf 121013 találkozó v8.jpg

T1-es.

Golf 121013 találkozó v9.jpg

Westfalia diszkrét bája.

Különleges Golfok

Golf 121013 találkozó v1.jpg

Golf Cabriolet, made by Karmann.

Golf 121013 találkozó v2.jpg

Golf Country.

Golf 121013 találkozó v3.jpg

Rallye Golf.

260 Golf felvonulása a Hungaroringen

Golf 121013 találkozó Ring.jpg

A rendezvény zárásaként felvonultunk a Ringen. Furcsa volt nem pole-ból indulni :)

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://golf1978.blog.hu/api/trackback/id/tr674847596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lower 2012.10.15. 12:01:37

Én is kiszúrtam a tiédet, mondjuk nem volt nehéz. Olvasom egy ideje a blogod :)

A semmi különös tulaja :)

Super aGyuri 2012.10.15. 15:01:36

@Lower: Hosszan időztem az autódnál, nagyon tetszik! Gratulálok hozzá! Neked is van blogod? Szívesen olvasnék a kocsiról.

@RÁJEN: Köszi szépen :)

Super aGyuri 2012.10.15. 15:04:25

Az én személyes kedvenceim a "taliról":
1. A piros OT-s GLD... brutális, minden darabjának örülnék, bármit örömmel szerelnék át róla :))
2. Az ezüstszürke, nagy hátsólámpás "majdnem mint az enyém" GLS.
3. A Lower-féle fehér duplalámpás.

Nekem azok a Golfok a tetszenek, amelyek úgy szépek, ahogy vannak. Aki szép, az reggel (= tuning nélkül) is szép! ;)

Lower 2012.10.15. 15:17:02

@Super aGyuri:

blog nincs de egy kis képek beszámolót tudok róla mutatni :)
picasaweb.google.com/103598386338992561632/VW?authkey=Gv1sRgCMCL3PLbmsOMRA

Kívülről már rendben van de azért lesz még vele egy kis munka.

Super aGyuri 2012.10.15. 15:31:35

@Lower: A kutyafáját! Nem semmi fotódokumentáció! :)

Komoly munka van benne... éreztem én, hogy gyöngyszemet találtam. ;)

A további teendőkhöz sok sikert! Tartsuk a kapcsolatot! (Nekem jövő júliusban jár le a műszakim, addig kőkeményen gyűjtök, és azt hiszem, 2013 nyarán megcsináltatom mindazt, ami eddig elmaradt: padlólemez javítása, kipufogócsere, alvázvédelem, fék és futómű felújítás.)

Amivel nagyon nagy bajban vagyok, az a műszerfal felső része (repedezik a légbeömlő nyílásoknál) - sajnos ilyen barna színű műszerfalt még a német ebay-en sem találok, a felújítással kapcsolatban pedig kicsit szkeptikus vagyok, bár kaptam már több tippet is.

Kellene ezen kívül még...
1 db. belső visszapillantó tükör (az UV fénytől gyakorlatilag szétfoszlott az enyém, jelenleg ragasztószalag tartja egyben);
1 db. króm antenna (a fekete műanyag helyett);
1 db. eredeti, működőképes időmérő óra...

...és egyszer, ha majd szétvet a pénz, egy eredeti, ezüstszürke, hozzá való rádiós magnó a volt német tulaj által a 80-as évek közepén vásárolt, egyébként még remekül működő barna előlapos Grundig helyett.

Szóval... a költséghatár tényleg a csillagos ég... ezek, amikről itt fent írtam, további súlyos százezrek. :(

Lower 2012.10.15. 15:52:25

Köszönöm szépen. Két évig reszelgettük mire talpra állt de megérte :)

Hát ez a kerek órás műszerfal nem egy gyakori darab sajnos. Ha bontóban járok majd gondolok rád de a felsoroltakból leginkább a tükör esélyes. A többi ritka mint a fehér holló. Ha találok valamit jelentkezem.

Kishetye 2012.10.15. 17:28:46

Hello!

én is kint voltam golftalálkozón...jó messziről mentünk ..volt is kavarc....mert reggel még kilyukadt a hűtő..de nem is ez a lényeg hanem hogy láttam a golfját és nagyon tetszett! olvasom rendszeresen a blogját! nagyon szívesen beszéltem volna magával... többször is kerestem a kocsinál de nem volt sehol...sajnos...de talán jövőre...már majd én is a golfommal megyek..csak épp most ripityára volt szedve...teljes felújításon megy át....

szóval lényeg a lényeg hogy csináltam 2db fotót..elég jók lettek ha gondolja elküldöm :D

üdv!

Super aGyuri 2012.10.15. 19:16:36

Kedves Kishetye!

Örömmel várom és köszönöm!
Remélem, legközelebb tudunk pár szót váltani!

Üdvözlettel

Gyuri

Super aGyuri 2012.10.15. 19:17:58

(Sajnos összeszedtem valami influenza-szerűséget előző nap Bukarestben, úgyhogy már betegen jöttem meg. A találkozóra kimentem, de többnyire fent üldögéltem egy padon a büfé-részlegen, teát kortyolgatva.) :(

Lower 2012.12.18. 12:11:12

Hello,
Böngészgettem a neten és ez került a szemem elé:

auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/karosszeria/lokharito/vw_golf_1_belso_tukor_retro_1687874828.html

Gondoltam elküldöm a linket hátha jól jön :)

Super aGyuri 2012.12.19. 20:46:41

@Lower: Nagyon szépen köszönöm!
Sajnos nem kimondottan jó állapotú, így ezt most kihagyom.
Boldog Karácsonyt és golfozásban gazdag, vidám és szép új évet kívánok!
Gyuri
süti beállítások módosítása