2012. október 13.
A Volkswagen magyarországi márkaképviselete a Golf VII bemutatása alkalmából minden eddiginél nagyobb szabású rendezvénnyel kedveskedett a Golfok hazai rajongóinak, a Bogarasok Klubja és a VW Depo segítségével. Megszervezték – őszintén mondom: kiválóan, professzionális módon – az első magyar hivatalos Golf-találkozót, mégpedig a Hungaroringen.
Szerénységemnek volt alkalma egy szponzor jóvoltából már háromszor is a Paddock Clubba (is) érvényes jeggyel ellátogatni a Magyar Nagydíjra, így döbbenetes volt látni, mekkora a különbség a forma 1-re felcicomázott pálya és kiszolgáló létesítmények és azok csupasz, való állapota között. Emellett még két körülmény árnyékolta csöppet szombati örömömet: előző nap Bukarestben egy konferencián egy cseh kollégától sikerült elkapnom az influenzát; arról pedig visszafelé értesültem, hogy az M3-ason már Mogyoródig is fizetni kellett volna az autópálya használatáért. Tartok hát tőle, sokba fog kerülni ez a kis happening, de annyi baj legyen, még így is megérte.
A Paddock részen 260 különféle Golf volt kiállítva, köztük e blog tárgya, a kis Dombóvári Golfi (a vezetéknév kizárólag a származási helyet jelöli, nem a médiából jól ismert családnevet). Kiváló programok és látványosságok egész sora kápráztatta a nézőket, melyek moderátora a mindig slágfertig KAP, azaz Kovács András Péter (történetesen régi kedves ismerősöm) volt. Az esemény a kiállított Golfok hungaroringi tiszteletkörével zárult.
Most következzenek a képek. Előrebocsátom, hogy jómagam nem vagyok híve a különféle optikai tuningoknak, így aki ültetett, pimpelt Golf I-esekre vágyik, csalódni fog. Igyekeztem a gyári (közeli) állapotúakat lefotózni. Egyetlen kérdésben voltam hajlandó a kompromisszumra, ez pedig a felni (sajnos eredeti gyári lemezfelnis Golf rajtunk kívül talán csak három volt, viszont az egyik – a személyes kedvencem, egy tökéletes állapotú piros GLD – már OT-s rendszámmal büszkélkedhet).
Először pár "tájkép"
Most mi jövünk!
Az ablakban ott volt az eredeti német forgalmi és a kezelési kézikönyvet tartalmazó mappa!
Kedvenc Golfjaim:
Mintha mi lennénk, csak már nagy hátsólámpával. Kívül-belül gyönyörű példány, 265000 km-rel! Ahogy kell.
Ez is szép darab volt, egy korábbi (króm lökhárítós, MY75-78 közötti) GLS.
Ő állt mellettünk.
Az ilyen Golfra mondják, hogy "semmi különös". Alig fotózták. Nekem az egyik kedvencem volt!
Ez a Golf az optikai tuning számomra még éppen elfogadható szintjén állt. Új műszerfal krómlökössel. Megbocsátjuk. A felnik ellenére is. :)
Egy gyönyörű GTI.
Ez pedig a már említett OT-rendszámos csoda. Minden porcikájában perfekt!
Az ifjabbik Brinkmann doktor is tiszteletét tette :)
A tombola főnyereménye: egy Royal kivitelű, utolsó(közeli) szériás nagylámpás Mk1. A szerencsés nyertes egy fóti illetőségű fiatalember lett, így a Golfnak nem kellett sokat utaznia új otthonáig. Szeretettel gratulálunk!
Volt nagyon szép II-es...
...és gondosan ápolt III-as is.
Veterán Volkswagenek
Karmann Ghia.
Typ3 és Kübelwagen.
A legcsodálatosabb Bogár (a panoráma szélvédős 1303) és közvetlen elődje (1302), a hetvenes évek elejéről.
Két nagyon régi Bogár Gonda Gábor gyűjteményéből. A jobboldali 1952-es évjáratú!
T1-es.
Westfalia diszkrét bája.
Különleges Golfok
Golf Cabriolet, made by Karmann.
Golf Country.
Rallye Golf.
260 Golf felvonulása a Hungaroringen
A rendezvény zárásaként felvonultunk a Ringen. Furcsa volt nem pole-ból indulni :)